niedziela, 6 maja 2018

#9 Liebster blog award


Dzisiaj przybywam do was z pewnym wyzwaniem, LBA, do którego nominowała mnie bloggerka z Biblioteki Feniksa, za co bardzo jej dziękuję.


Oto pytania, które od niej otrzymałam:

1. Pamiętasz książkę, dzięki której odkryłeś/łaś swoją miłość do czytania konkretnego gatunku lub czytania w ogóle? Jeśli tak, to jaka ona była?

Szczerze mówiąc, jedyne co pamiętam to fakt, iż uwielbiałam czytać już od małego. Nawet jak jeszcze nie czytałam, to brałam książeczki czy też gazety i wymyślałam, co tam mogło być napisane. Jednak chyba taką moją pierwszą poważną książką, była ta zatytułowana "O psie, który jeździł koleją". Niby bardzo krótka, ale wzruszyłam się na niej niezmiernie, łzy leciały mi ciurkiem (chyba jak każdemu, kto ma za sobą tę lekturę). Od tamtego czasu wręcz uwielbiam czytać i dzień bez książki to jest dzień stracony ;)

2. Gromadzisz książki, czy raczej po przeczytaniu sprzedajesz/ oddajesz je innym?

To raczej pytanie retoryczne :D Oczywiście, że gromadzę. Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile cierpienia (:P) mnie kosztowało przy przeprowadzce określenie, które książki zabieram, a których chcę się pozbyć. Natomiast teraz narzeczony kategorycznie mi powiedział, że te książki, które już przeczytałam mam wysyłać do innych osób. Dlatego po przeczytaniu jakiejś pozycji od razu tworzę z nią jakiś konkurs, a później obdarowuję zwycięzcę ;)

3. Czy w Twojej rodzinie są mole książkowe, czy jesteś w niej jedyną taka osobą?

Oczywiście, że są, nie jestem osamotniona w swojej pasji. I tak, mama uwielbia czytać podobnie jak ja, zawsze pożycza ode mnie co ciekawsze książki i zawsze zasięga u mnie opinii, co warto czytać. Tata z kolei na co dzień woli czytać gazety, jednak kiedy gdzieś wyjeżdża to zabiera ze sobą właśnie książki. Moja ciocia oraz siostra cioteczna również uwielbiają czytać, w ich domach nie brakuje wypakowanych do granic możliwości biblioteczek. Ano i mój narzeczony również lubi czytać, chociaż nasze książkowe gusta odrobinę się różnią ;) Tak więc, mam z kim dzielić się swoją pasją ;)

4. Czy czytanie jest Twoją ulubioną rozrywką czy też należy ono do jednej z wielu i znajduje się na dalszej pozycji na liście ulubionych rzeczy?

U mnie czytanie zajmuje pierwsze miejsce wśród moich pasji, ale nie jest jedyne. Uwielbiam również oglądać filmy, seriale, uwielbiam zwierzęta, kiedy na swej drodze spotykam jakiegoś słodkiego psiaka nie potrafię przejść obok niego obojętnie.

5. Wolisz serie czy pojedyncze tomy?

Ciężko mi powiedzieć. Czasem mam taki czas, że wolę przeczytać sobie jakąś pojedynczą książkę, która ma swój początek i koniec, po którym już na pewno nic się będzie działo. A czasem wolę przeczytać jakąś serię, bo po prostu tak bardzo polubię bohaterów w niej występujących, że ciężko mi się z nimi rozstać po jednym tomie.

6. Wolisz czytać książki w twardej czy miękkiej oprawie?

Zdecydowanie wolę czytać książki w miękkiej oprawie, bowiem są one wtedy łatwiejsze do przenoszenia, jednak taka twarda oprawa trochę waży. Za to w twardej oprawie książki ładniej się prezentują na półce. Ot, taki dylemat książkoholika.

7. Jaka jest najbardziej przez Ciebie znienawidzona książka, której nie poleciłbyś największemu wrogowi?

Ciężki wybór, bowiem zazwyczaj książki mi się jednak podobają, rzadko natrafiam na takie, które mnie zwyczajnie męczą. Ostatnio takową książką była "Głęboka próżnia". Pierwszy tom, czyli "Ocalona" bardzo mi się podobał, zaś ten był jak dla mnie gorszy. Główna bohaterka stała się strasznie irytująca i czasem zupełnie nie mogłam zrozumieć jej wyborów życiowych. Jednak zdaję sobie świetnie sprawę z tego, że zdarzają się o wiele gorsze książki od tej przeze mnie wymienionej, jednak na ten czas nie przychodzi mi żadna do głowy.

8. Czytasz tylko w domowym zaciszu, czy też lubisz to robić wszędzie, gdy tylko masz wolną chwilę?

Czytam, gdzie tylko się da. Jak jeszcze studiowałam i dojazd metrem zajmował mi jakieś 40 minut to uwielbiałam się zagłębić w ciekawej lekturze. Jak wykład był nudny to wyciągałam czytnik ebooków i też czytałam. Obecnie czytam w domu jak znajdę wolną chwilę oraz podczas jazdy autobusem do pracy. Nie mogę się powstrzymać xD Dla mnie np. stanie na przystanku i czekanie na autobus to czas stracony, zawsze muszę mieć jakąś książkę przy sobie na takie momenty ;)

9. Masz ulubionego autora? Jeśli tak, jakiego?

Pewnie, że mam ;) Z zagranicznych mogę tutaj wymienić Camillę Lackberg. Po prostu uwielbiam jej sagę kryminalną <3 Z polskich z ochotą wymieniam Alka Rogozińskiego oraz Beatę Majewską. Obydwoje mają książki zakrapiane lekkim poczuciem humoru i lekkim stylem pisania, ciężko mi się oderwać od czytania ich książek ;) Polecam je każdemu gorąco :)

10. Często zarywasz nocki dla książek?

Dość rzadko, bowiem lubię sobie także pospać, a jednak do pracy też trzeba wstać. Z reguły nocki zarywam jak po prostu nadchodzi weekend albo inne wolne dni, kiedy mogę sobie pozwolić na czytanie do późnej pory ;)

11. Czytasz kilka książek jednocześnie czy delektujesz się jedną, konkretną?

Zawsze czytam tylko jedną, konkretną książkę. Przy dwóch i więcej znając życie, bohaterowie by mi się zaczęli mylić oraz wydarzenia ze sobą mieszać. A tak skupiam się na jednej historii, gdy ona dobiega do końca mogę zacząć kolejną przygodę z innymi bohaterami ;)

Do zabawy zapraszam:
NaszKsiążkowir
Książkowe Kocha Nie Kocha
PapierowyBluszcz
BiblioteczkaCiekawychKsiążek
Feniks

Chętnie poznam wasze odpowiedzi na następujące pytania:

1. Za co kochasz czytanie książek?


2. Czy masz swojego książkowego męża? Jeśli tak, to kim on jest i dlaczego właśnie on?

3. Czego najbardziej nie lubisz w książkach?


4. Jaką książkę polecasz jako "must read"?

5. Gdzie najbardziej lubisz czytać?

6. Jakiego bohatera najbardziej nienawidzisz?

7. Co lubisz robić, oprócz czytania?

8. Wolisz papierowe książki czy ebooki? A może i jedno i drugie lubisz?

9. Czy książki zabierasz dosłownie wszędzie? Czy jednak są takie sytuacje jak np. spotkania ze znajomymi, że stwierdzasz, że akurat w takim momencie książka ci się nie przyda?

10. Czy przeczytane książki zapisujesz sobie gdzieś, np. w zeszycie czy serwisie LC, aby pod koniec roku wiedzieć ile się udało przeczytać?


11. Wolisz kupować książki czy wypożyczać je z biblioteki? ;)









4 komentarze:

  1. Jak ja zazdroszcze ludziom, którzy mogą czytać podczas podróży. Ja niestety mam chorobę lokomocyjną i jak tylko próbuję czytać, jest mi niedobrze :( "Pies, który jezdził koleja" to jedna z książek, dzięki którym pokochałam czytanie. Cudowna powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból, zwany chorobą lokomocyjną ;/ Niestety, też na nią cierpiałam kiedy byłam młodsza. Często musiałam np. wychodzić nagle z autobusu, bo nagle mnie mdłości łapały. Na szczęście, że tka to ujmę, wyrosłam z tego. I teraz nawet na stojąco w autobusie mogę czytać książkę, nie przeszkadzają mi nawet skaczące literki ;)
      Co do "Psa, który..." to naprawdę piękna powieść, niby krótka, ale ile emocji wywołuje ;)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy tag, bardzo dużo można wynieść z odpowiedzi :) Sama również od czasu do czasu zabieram ze sobą książkę do autobusu, ale często podczas takiej jazdy ciężko mi się skupić, albo po prostu ciężar plecaka nie do końca pozwala haha :D
    Pozdrawiam ♥
    https://ogrodliteracki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pamiętam, że jak jeszcze studiowałam, to książka to było moje "must have" xD Bez względu na to jak ciężka była torba czy tam plecak ;) Dobrym rozwiązaniem w takim przypadku są ebooki, ale to trzeba lubić taką formę czytania ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję, że tu zawitałeś. A może zostawisz po sobie jakiś ślad? ;)

Warto przeczytać ;)

#10 Miłość potrafi poplątać niektórym drogi - "Pojedynek", Marie Rutkoski

Źródło Liczba stron: 380 Wydawnictwo: Feeria Young Data premiery: 18.11.2015 Moja ocena: 10/10 I nadszedł czas na zrecenzow...